Saturday, June 6, 2009

Alhamdulillah..


Sekian lama menyepi kini baru tergerak nak tulis blog ni biasalah sibuk dengan imtihannya sibuk dengan urusan kuliah dan yang paling sibuk nak balik Malaysia ni..biasa lah dah lama tak balik tapi kali ni kena balik jugak,walaupun xterdetik di hati nak balik tahun ni tiba2 ja ana di suruh balik so kena la balik maklumlah orang rumah rindu tu..
Sebenarnya risau ana apabila disuruh balik awal maklumlah imtihan syafawi belum habis lagi tapi ana kena balik juga pada 8 June ni, masalahnya imtihan syafawi bagi pelajar wafidin(asing) 9 June..pening jugak nak fikir so ana cuba jumpa amid tetapi malang pada hari tersebut amid xdatang kuliah terpaksa ana datang semula hari ni 6 June tarikh bermulanya syafawi arab.penat juga menuggunya hampir 2 jam setengah baru surat rayuan ana di proses.Selepas selesai surat ana diproses ana dibawa oleh pak cik ammu bawab ke bilik syafawi tahun tiga..maka di situlah bermulanya soalan nahu yang dituju bertubi2 oleh Dr kepada ana,hampir banyak juga soalan yang diajukan pada ana..xsempat lidah nak menjawab..apa pon bersyukur Alhamdulillah dapat ana jawab dan dapat ambil syafawi kali ni..kerisauan di hati ana sudah terubat setelah dapat masuk dalam bilik tersebut..pada mulanya keluarga ana cukup bimbang kalau ana tak dapat ambil syafawi pada hari ini tapi Alhamdulillah semuanya dengan kehendak Allah SWT..hamba bersyukur pada-Mu Ya Allah..apa pun ana tak adalah rasa seronok sangat sampai lupa diri..natijah betul belum keluar harapan ana agar tahun ni dapat naik tahun, doakan kejayaan bersama.
‘Ala kulli halnya setiap apa yang kita lakukan jangan lupa pergantungan kita pada Allah mengharapkan nusrah dari-Nya setelah berusaha berdoa dan bertawakal pada Rabul Jalil untuk menghasilkan satu natijah yang dapat membantu kita untuk terus melangkah demi menuntut ilmu agama Allah ini sekaligus dapat memberi kefahaman kepada kita untuk meneruskan perjuangan para anbiya’ dalam mencari mutiara hikmah yang berharga ini..
Akhir sekali doakan kejayaan ana dan kejayaan kita bersama,dan juga doakan ana selamat sampai pulang ke tanah air pada esok hari 7June ni..

1 comment:

  1. alhamdulillah...tenangnya dapat baca blog ni...syukran kerana mencalit sesuatu buat tatapan insan yang lebih memerlukan...sedikit hidayah dan nur daripada Ilahi...

    ReplyDelete